Yiyecek


Yiyecek Seçimleriniz Ağız Sağlığınızı Etkiler

Şekerli sodalar, tatlandırıcılı meyveli içecekler ve besin değeri olmayan atıştırmalık gıdalar diş çürüklerine yol açarak dişlerinizi zaman içerisinde ele geçirir.

Belirli gıdaları tüketmediğinizde, ağzınızdaki dokuların enfeksiyonlara karşı direnme gücü daha da zorlaşabilir. Bu, yetişkinlerde diş kaybına sebep olabilen diş ve diş eti problemlerine yol açabilir.

Ama, meyve ve sebzelerden oluşan dengeli bir diyet ile ağız sağlığınızı güçlendirmeye katkıda bulunabilirsiniz.

Dengeli bir diyet için:

  • Beş ana besin grubunun her birinden çeşitli yiyecekler tüketin
  • Atıştırmalık gıda tüketiminizi azaltın
  • Eğer atıştırmalık gıda tüketmek istiyorsanız peynir, az pişmiş/çiğ sebze, sade yoğurt veya bir parça meyve gibi besleyici gıdaları tercih edin
  • Belirli miktarda su için ve asitli yiyecek ve içecek tükettikten sonra ağzınızı suyla çalkalayın

Tükettiğiniz şeker miktarını kontrol edebilmek için:

  • Yiyeceklerin etiket açıklamalarını okuyun
  • Meşrubat, şekerleme, pasta, kurabiye gibi besinlerde ilave şeker bulunur. Yiyecek ve içecek seçimlerinizde ilave şeker oranı düşük gıdaları tercih edin.

Sağlıklı Ağız Bakımı

Yeme alışkanlıkları ve düzenli yapılmayan ağız temizliği çürüklere sebep olabilir. Günde iki kez uygulayacağınız çok yönlü ağız bakım rutini ile çürükleri ağzınızdan uzak tutmaya yardımcı olun.

1. Colgate Total® ile dişlerinizi düzenli fırçalayın Diş Macunu

2. Ağzınızı Colgate Total® ile çalkalayın Ağız Bakım Suyu

3. Colgate Total® 360° Diş Fırçası kullanın Diş Fıçası

*Daha sağlıklı bir ağız için ağız yüzeyinin (diş, dil, yanaklar ve diş etleri) %100’ünü korumaya yardımcı olur.